Tartalommarketing vezérelt sajtómegjelenések
Az Országos IT Megmérettetés promóciója egy igazán ínyencfalatnak számít. Úgy kellett szakmai tartalmakat prezentálni, hogy a vájtfülű programozói közösség ne bullshittel találkozzon, hanem a valóság leképzésével, ami ugye nem a reklámszakma sajátja, sőt már az újságírószakmáé sem mindig. Így a klasszikus PR megoldás, kinyomjuk közleményünket, egy kézzelfogható üzenettel, azt örülünk a sok megjelenésnek, nem játszott. A szinte a teljes magyar online sajtót beterítő GPE azaz Good People Everywhere kampányban, melyben a Neopaint Works és NikonOne munkáját mutattuk be, ellenpéldája ennek – van egy megrázó murál, nézd meg! Simple.
Már nem is PR? – Majdnem vita az Index, az Origó a Privátbankár és az Mfor oldalán
Az Országos IT Megmérettetés komoly szakmai tartalomért kiáltott hiteles forrásból, és azért még mindig az a leghitelesebb, ha egy újságíró kérdez, esetleg provokál. itt az egyik legfőbb feladat nyilván az interjúk leszervezése, amiben azért sokat segít, ha a téma kurrens, ami jelen esetben adott volt. A másik feladat a cégek PR-csapatának visszafogása volt, hiszen a túlhígítás bullshithez vezetett volna, ami borítja az alaptézist.
Arról, hogy mindezeket a sajtómegjelenés, PR-kampány vagy nevezzük, aminek akarjuk, során sikerült-e érvényesíteni, az ábrándostekintetű olvasóra bízom.
Egy ilyen történetnek minimum egy hónap kell, de inkább kettő 😊
https://index.hu/gazdasag/2022/10/06/informatika-munkaerohiany-valsag-home-office
https://mfor.hu/cikkek/vallalatok/elszivja-amerika-a-hazai-it-szakembereket.html
https://www.origo.hu/itthon/20221005-kopogtat-avalosag-vege-az-jol-fizeto-informatikus-alomnak.html